bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP

Oferta nr 1/2016 - ASYSTENT RODZINY

zakończony, rozstrzygnięcie: rozstrzygnięty

Organizator: Oferta nr 1/2016 - ASYSTENT RODZINY

Stanowisko pracy współfinansowane w ramach projektu Bliżej rodziny i dziecka – wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo – wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020, Oś priorytetowa VIII – Integracja Społeczna


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
49-300 Brzeg, ul. Jabłkowa 5

KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W BRZEGU


OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZEGU –

ASYSTENT RODZINY
(nazwa stanowiska pracy)
Oferta nr 1/2016


1. Wymagania niezbędne:
1) Wykształcenie - określone w art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, tj.
Asystentem rodziny może być osoba, która:
Posiada
a) Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) Wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
(przy wykształceniu wyższym wymagane minimum 2 lata stażu pracy)
lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3 – letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
(przy wykształceniu średnim wymagane minimum 5 lat stażu pracy)

Liczbę godzin i zakres programowy szkoleń, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit b i c niniejszego ogłoszenia, oraz kwalifikacje osób, które mogą prowadzić szkolenia, mając na uwadze zapewnienie odpowiedniego poziomu wykonywania zadań przez asystenta rodziny określa Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 nr 272 poz. 1608)

2) Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
5) Jest obywatelem polskim, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm.);
6) Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
7) Posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
8) Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;

2. Wymagania dodatkowe :
1) Doświadczenie i profesjonalizm w pracy z klientem pomocy społecznej, w szczególności z klientem trudnym;
2) Dyspozycyjność;
3) Kreatywność, komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność;
4) Odporność na stres;
5) Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
6) Znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej;
7) Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy
8) Umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
9) Znajomość i umiejętność interpretacji przepisów prawa, a w szczególności ustawy o pomocy społecznej, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, przepisów dot. problemów alkoholizmu, narkomanii, prawa rodzinnego i opiekuńczego;
10) Umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych.

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
a) Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
b) Opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
c) Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
d) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
e) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
f) Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
g) Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
h) Motywowanie członków rodziny do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
i) Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej
j) Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
k) Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
l) Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
m) Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
n) Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną
o) Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny kierownikowi Ośrodka;
p) Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
q) Sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
r) Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
s) Współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony w systemie zadaniowego czasu pracy;
2) Wymiar czasu pracy: praca w pełnym wymiarze czasu pracy (etat 1/1);
3) Miejsce świadczenia pracy i warunki pracy na stanowisku:
t) Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę;
u) Praca przy obsłudze komputera poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
4) Informacja na temat wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

5. Informacje dodatkowe:
1) Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych;
2) Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
3) Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;
4) Asystent rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie;
5) Asystent rodziny korzysta z uprawnień określonych w art. 16 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
6) Liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 15.

6. Wymagane dokumenty :
1) List motywacyjny oraz CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzone podpisaną klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z2015 r. poz. 2135) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.); oraz
opatrzoną podpisem klauzulę: „Przyjmuję do wiadomości fakt obowiązku publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej moich danych osobowych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.)
2) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2009 r. (Dz. U. Nr 115 poz. 971);
3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
4) Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych stażach, oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy lub dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej oraz ewentualne referencje z zakładów pracy;
5) Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
6) Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dotyczy osób nie posiadających obywatelstwa polskiego);
7) Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
8) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni z praw publicznych;
9) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest w stosunku do niego zawieszona ani ograniczona;
10) Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego, w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
11) Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
12) Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
13) Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w stosunku pracy, stanowiącym przeszkodę w wykonywaniu obowiązków służbowych w określonym w ogłoszeniu o naborze wymiarze czasu pracy oraz nie wykonywać innych zajęć mogących wywołać uzasadnione podejrzenie o stronniczość i interesowność.

List motywacyjny, CV, klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i pozostałe dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a kserokopie dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

Realizując zapis art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135) informuję, że administratorem podanych danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu, z siedzibą ul. Jabłkowa 5 , 49-300 Brzeg. Dane będą przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135) w celu prowadzenia procesu naboru. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 15 lipca 2016 r. do godz. 15.00
Pod adresem:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Jabłkowa 5
49-300 Brzeg

w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu – Asystent rodziny”
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 077 416 99 93 wew. 12.
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu konkursu zostaną o tym powiadomieni telefonicznie wraz z podaniem terminu rozmowy kwalifikacyjnej. Dopuszcza się przeprowadzenie testu pisemnego przed rozmowami kwalifikacyjnymi.
Kandydat, który zostanie wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, jest zobowiązany przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów złożonych w kserokopiach.
Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.mops-brzeg.pl oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu, ul. Jabłkowa 5, 49-300 Brzeg.

Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Brzegu
  Sebastian Matuszewski

Opublikował: Łukasz Gąsiorowski
Publikacja dnia: 05.07.2016
Dokument oglądany razy: 24650