Oferta nr 1/2014 KIEROWNIK PUNKTU POMOCY KRYZYSOWEJ
zakończony, rozstrzygnięcie: unieważniony
Organizator: Oferta nr 1/2014 KIEROWNIK PUNKTU POMOCY KRYZYSOWEJ Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
49-300 Brzeg, ul. Jabłkowa 5
KIEROWNIK MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W BRZEGU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZEGU –
KIEROWNIK PUNKTU POMOCY KRYZYSOWEJ
(nazwa stanowiska pracy)
Oferta nr 1/2014
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się także osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. Nr 223, poz. 1458 z późn. zm., w przypadku uznania spełniania przesłanek cytowanego artykułu)
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku;
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Nieposzlakowana opinia;
- Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
Preferowane kierunki:
- psychologia;
- pedagogika - Uprawnienia do prowadzenia terapii;
- Staż pracy: 5 lat, w tym co najmniej 3-letni staż pracy lub wykonywania przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnianie na określonym stanowisku;
- Znajomość i umiejętność interpretacji przepisów prawa w zakresie niezbędnym do prowadzenia Punktu Pomocy Kryzysowej, w szczególności:
- Ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi;
- Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
- Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego;
- Kodeksu Karnego;
- Kodeksu Cywilnego;
- Ustawy o finansach publicznych;- Ustawy o rachunkowości;
- Ustawy o ochronie danych osobowych - Doświadczenie w pracy z ofiarami przemocy i interwencją kryzysową;
- Posiadanie kwalifikacji z zakresu indywidualnych i grupowych oddziaływań terapeutycznych wobec osób w kryzysie;
- Wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne;
- Umiejętność zarządzania zespołem ludzkim;
- Kreatywność;
- Komunikatywność.
2. Wymagania dodatkowe :
- Kwalifikacje z zakresu przeciwdziałania przemocy i profilaktyki uzależnień;
- Mile widziane umiejętności z zakresu terapii wobec osób w kryzysie, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i rodzinnej;
- Umiejętność prowadzenia rozmów z osobami doświadczającymi przemocy, pierwszy kontakt, umiejętność pracy interwencyjnej, współpracy w zespole, współpracy ze służbami pomocowymi;
- Znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej oraz z programów krajowych;
- Szkolenia i doświadczenie w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- Umiejętność obsługi komputera.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Pełnienie funkcji Kierownika Punktu Pomocy Kryzysowej poprzez realizowanie zadań Punktu Pomocy Kryzysowej określonych w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu, a w szczególności:
a) Organizacja pracy i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem Punktu Pomocy Kryzysowej (dalej PPK), tj.
- Zespołu Pomocy Kryzysowej;
- Zespołu wolontariatu;
- Świetlic opiekuńczo – wychowawczych z elementami socjoterapii;
- Klubu Młodzieżowego;
b) Zapewnienie obsługi organizacyjno – technicznej Zespołu Interdyscyplinarnego powołanego Zarządzeniem Burmistrza Brzegu;
c) Dokonywanie podziału zadań między podległych pracowników oraz zleceniobiorców poprzez ustalanie indywidualnych zakresów czynności i uprawnień;
d) Instruowanie i szkolenie podległych pracowników w zakresie merytorycznego wykonywania powierzonych zadań;
e) Nadzór i kontrola nad wypełnianiem przez podległych pracowników i zleceniobiorców obowiązków wynikających z ich zakresów czynności, umów;
f) Zapewnienie merytorycznej i formalnej prawidłowości, legalności i celowości przygotowywanych przez siebie oraz podległych pracowników dokumentów;
g) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa w PPK;
h) Nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy, postanowień regulaminów obowiązujących w Ośrodku, bhp, tajemnicy służbowej, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji publicznej;
i) Rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Kierownikiem MOPS skarg i wniosków obejmujących zakres zadań i obowiązków dot. podległej komórki;
j) Dokonywanie oceny efektywności pracy osób zatrudnionych w PPK, w tym okresowych ocen pracowników oraz udział w przeprowadzaniu służby przygotowawczej;
k) Prowadzenie kontroli pracy osób zatrudnionych w PPK. Nadzór nad terminowością i rzetelnością załatwianych spraw;
l) Współpraca z pracownikami innych komórek organizacyjnych MOPS w Brzegu, celem prawidłowego realizowania zadań pomocy społecznej;
m) Prowadzenie wymaganej sprawozdawczości i statystyki oraz rzetelne przygotowywanie danych dla Ośrodka, niezbędnych do celów sprawozdawczości finansowej i statystycznej;
n) Współpraca i współdziałanie ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami i organizacjami powołanymi do wspomagania osób i rodzin znajdujących się w kryzysie;
o) Nadzór merytoryczny nad działalnością PPK;
p) Uczestniczenie w opracowywaniu planu finansowego Ośrodka na kolejny rok budżetowy. Sporządzanie projektu budżetu PPK i ponoszenie odpowiedzialności za bieżące i prawidłowe wydatkowanie środków finansowych. Przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej;
q) Pozyskiwanie środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań PPK ze źródeł pozabudżetowych, w tym środków z funduszy Unii Europejskiej;
r) Nadzór nad sporządzaniem planów pracy i programów, ich realizację oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania;
s) Określanie i proponowanie Kierownikowi MOPS do akceptacji odpowiedniej struktury organizacyjnej i wizji rozwoju PPK;
t) Reprezentowanie PPK na zewnątrz;
u) Przygotowywanie opracowań, danych i sprawozdań z działalności PPK, w tym opracowywanie strategicznych dokumentów Ośrodka (projektów, planów);
v) Promocja różnych form działalności PPK - Organizacja i nadzór nad działalnością Zespołu Pomocy Kryzysowej poprzez realizację zadań zespołu określonych w Regulaminie Organizacyjnym MOPS, a w szczególności prowadzenie specjalistycznego poradnictwa w zakresie;
a) Psychologicznym,
b) Pedagogicznym
c) Socjalno – prawnym;
d) Rodzinnyme) Uzależnień (narkomanii, alkoholizmu) - Prowadzenie przy współudziale pedagogów, psychologów, terapeutów, prawników, interdyscyplinarnych działań w zakresie interwencji kryzysowej, której celem jest przywrócenie równowagi psychicznej i umiejętności samodzielnego radzenia sobie, a dzięki temu zapobieganie przejściu reakcji kryzysowej w stan chronicznej niewydolności psychospołecznej, podejmowanych na rzecz osób i rodzin w stanie kryzysu;
- Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług, w tym specjalistycznego poradnictwa oraz oddziaływań terapeutycznych świadczonych przez PPK;
- Prowadzenie i organizowanie terapii indywidualnych i grupowych, oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych wobec młodzieży, rodzin oraz innych grup zagrożonych kryzysem;
- Organizowanie i świadczenie kompleksowej pomocy osobom, dzieciom, rodzinom, które znalazły się w trudnej sytuacji kryzysowej w wyniku zdarzenia losowego, sytuacji rodzinnej lub trudnych przeżyć osobistych;
- Nadzór w zakresie diagnozowania problemów i potrzeb osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej;
- Pozyskiwanie do pracy wolontariuszy oraz organizowanie pracy wolontariuszy w zakresie określonym w Regulaminie Organizacyjnym MOPS;
- Organizowanie i nadzór nad działalnością świetlic opiekuńczo – wychowawczych z elementami socjoterapii i Klubu Młodzieżowego w zakresie wynikającym z Regulaminu Organizacyjnego MOPS.
4. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Forma zatrudnienia: Umowa o pracę na czas określony z możliwością późniejszego zatrudnienia na czas nieokreślony (w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem);
- Wymiar czasu pracy: praca w pełnym wymiarze czasu pracy (etat 1/1);
- Miejsce świadczenia pracy i warunki pracy na stanowisku:
a) Stanowisko pracy znajduje się w budynku Dziennego Domu Pomocy w Brzegu przy ul. Piastowskiej 29 na parterze i w sąsiadującym z nim budynku przy ul. Piastowskiej 29 A. Budynek Dziennego Domu Pomocy jest niedostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń biurowych oraz sanitarnych w postaci schodów. Brak podjazdu dla osób niepełnosprawnych, brak widny.
b) Głównie praca siedzącą z potrzebą przemieszania się do sąsiadującego budynku przy ul. Piastowskiej 29 A;
c) Konieczność wyjść służbowych poza siedzibę Punktu Pomocy Kryzysowej, w szczególności do głównej siedziby MOPS w Brzegu przy ul. Jabłkowej 5, gdzie również występują bariery architektoniczne, brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych, brak windy, a na I piętro prowadzą kręte schody. Znacznie utrudniony jest dostęp do pomieszczeń biurowych i sanitarnych;
d) Możliwość wyjść służbowych do innych instytucji na terenie miasta Brzegu;
e) Praca przy obsłudze komputera poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy
4) Informacja na temat wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Uprawnienie, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, (tj. pierwszeństwa w zatrudnieniu przysługującemu osobie niepełnosprawnej, jeżeli znajduje się w gronie wyłonionych pięciu najlepszych kandydatów), nie ma zastosowania w przypadku tego naboru - na kierownicze stanowisko urzędnicze. W związku z powyższym kandydat nie ma potrzeby przedkładać kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
5. Wymagane dokumenty :
- List motywacyjny oraz CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.);
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, wg wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2009 r. (Dz. U. Nr 115 poz. 971);
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
- Kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń o odbytych stażach, oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy;
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dotyczy osób nie posiadających obywatelstwa polskiego);
- Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu;
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- Dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej;
- Koncepcja organizacji i funkcjonowania Punktu Pomocy Kryzysowej z uwzględnieniem specyfiki, celów i sposobów realizacji (maksymalnie 3 strony maszynopisu).
List motywacyjny, CV, klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i pozostałe dokumenty aplikacyjne muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a kserokopie dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 24.01.2014 r. do godz. 8.00
Pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzegu
ul. Jabłkowa 5
49-300 Brzeg
w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu – Kierownik Punktu Pomocy Kryzysowej.”
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brzegu przy ul. Jabłkowej 5, 49-300 Brzeg oraz na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu www.mops-brzeg.pl . Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 077 416 99 93 wew. 12.
Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do II etapu konkursu zostaną o tym powiadomieni telefonicznie wraz z podaniem terminu rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydat, który zostanie wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, jest zobowiązany przedłożyć do wglądu oryginały dokumentów złożonych w kserokopiach.
Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie po przeprowadzonym naborze umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.mops-brzeg.pl oraz na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu, ul. Jabłkowa 5, 49-300 Brzeg.
Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Brzegu
(-) Sebastian Matuszewski
Wersja w pdf: Ogłoszenie
Publikacja dnia: 10.01.2014